:) :) :)

FAN VA SNYGG JA BLEV I HÅRET!!!! :)


De tycker både jag, alla frisörerna, mina träningskompisar och BB!!!! :)

Bilder kommer upp snart, men inte innan helgen! Vill ju inte avslöja för familjen hur man ser ut innan vi ses på lördag! :) Berättar mer om det imorron! ;)

Nu sitter jag utslagen i soffan efter ett stenhårt Indoor pass! :S Nu har jag precis druckit upp mitt kvälls pulver och kikar på "Lyxfällan"! :)

Strax sängen, kommer somna som en stock! :)

Här bjuder jag på paj nr 2 som jag serverade i söndags på "Första AdventsMyset"! :) MUMS! :)



Bjudpaj med kyckling

 

Tillagningstid: ca 40 min (plus 1 h kylning)                                   Antal portioner: 4-6

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 3,5 +

 

 

Detta behövs:

Deg:

·         3 dl vetemjöl

·         1 krm salt

·         75 g margarin

·         1 ägg (¼ sparas till pensling)

·         3 msk kallt vatten

Fyllning:

·         800 g kycklingfilé

·         1 burk hela champinjoner

·         3 dl mellangrädde

·         2 msk vetemjöl

·         3 msk chilisås

·         2 msk sesamfrön

·         1 dl gräslök

·         1 ½ tsk salt

·         2 krm svartpeppar

 

 

Gör så här:

Häll mjölet, salt i en bunke och skiva ner margarinet. Arbeta ihop det till en gryning massa. Blanda i ägget och vatten. Knåda snabbt samman en smidig deg och linda in den i plastfolie. Låt ligga i kylskåpet minst 1 h. Stek eller grilla kycklingen tills den är klar. Skär kycklingen i bitar och lägg dem tillsammans med champinjonerna i en stor stekpanna. Vispa grädden till lätt skum. Strö i mjölet och smaksätt med chilisås, sesamfrön, salt och peppar. Häll såsen i pannan. Sjud alltsammans några minuter. Tillsätt gräslöken. Låt stuvningen kallna och häll den i en pajform. Kavla ut pajdegen och lägg den som ett lock ovanpå formen. Tryck till ordentligt och skär bort överflödig deg. Pensla degen med ägg och gör flera små hål med en potatissticka. Grädda ca 20-25 min i mitten av ugnen. Servera med sallad.

 


Kommentarer
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN

Ja det är super kul! :D

2010-12-02 @ 22:14:27
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: Camilla

Spännande att få se hur du blev i håret!

Kram på dig!

2010-12-03 @ 08:18:29
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: miss P E

Jag är jättenyfiken. Snälla, lägg upp en bild ;)

2010-12-03 @ 11:04:23
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: Fröken Isakson

Vad spännande med håret :). Och pajen ser ruskigt god ut. Kram Linda

2010-12-03 @ 11:26:14
URL: http://frokenisakson.wordpress.com
Postat av: Carro

åå vad kul o klippa sig! ska jag göra på onsdag, spännande om folk kommer känna igne mig sen ;) har inte bestämt mig hur jag ska klippa mig än!

2010-12-03 @ 14:55:40
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tack för de fina orden! Det värmer :)

Fin blogg du har, jag ska nog prova några av dina recept.



Kram

2010-12-12 @ 12:19:16
URL: http://www.minimynta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0