Ännu en måndag avklarad!

Efter en lugn dag så slukade vi i oss lite mumsig mat!
Rekommenderas starkt! :)

Imorron så kommer ett gott recept på en "Chokladbakelse"! Ska nämnligen bjuda fina Ina och hennes "gubbe" på fika! :)
Eftersom jag hoppas på ett bra resultat efter morrondagens vägning/mätning! *Kom igen minus, kom igen* ;)
Så jag håller tummarna, kikar vidare på "Biggest Loser Sverige", och lämnar er med detta goda recept ikväll iaf! :)

Spagetti med skinka och shiitakesvamp

 Tillagningstid: ca 15 min                                                               Antal portioner: 4

 Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 4,5 +

 Detta behövs:

·         300 g spagetti

·         1 fin gul lök

·         100 g shiitakesvamp

·         1 msk smör

·         ½ röd chilifrukt (t ex spansk peppar)

·         300 g strimlad skinka

·         ½ dl fryst hackad persilja

·         ½ citron, skalet

 

Gör så här:

Koka spagettin. Skala och finhacka löken. Skär svampen i halvor. Dela, kärna ur och finhacka chilifrukten. Fräs allt i smöret i en stekpanna ca 3 min. Tillsätt skinkan och låt denna bli varm. Blanda i persilja och citronskal. Servera med spagettin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0