Torsk på ett nytt sätt! :)

Hur gott som helst!! PROVA!! Ni kommer inte bli besvikna! :)

Asiatisk torsk

 

Tillagningstid: ca 35 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: 515 kcal/portion                                                     Betyg: 4,5 +

 

 

Detta behövs:

·         500 g torskfilé

·         2 msk rapsolja

·         2 msk soja

·         1 tsk ingefära

·         2 tsk farin brun

·         1 klyfta vitlök

·         1 tsk limeskal

·         2 tsk limejuice

·         500 g broccoli

·         5 morötter

·         Salt och peppar

 

·         4 port ris (tillbehör)

 

 

Gör så här:

Skär den något tinade fisken i ca 2 cm tjocka skivor. Lägg skivorna i en smord ugnsform. Blanda olja, soja, ingefära, brun farin, pressad vitlök och limeskal och häll över fisken. Stek i ugnen, 225 grader i 20 min. Pressa sedan över limejuicen. Koka riset enligt förpackningen. Dela grönsakerna i mindre delar och förväll en liten stund. Stek sedan grönsakerna i olja i en stekpanna tills de blivit lite mjuka och fått lite färg, krydda med lite salt och peppar. Servera fisken och grönsakerna med riset.


Kommentarer
Postat av: miss P E

Tinade fisken...?? Jessi, du vet väl att du ska köpa färsk av mig ;)



Jag ska prova receptet, ser gott ut som vanligt!

2010-10-18 @ 19:34:50
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Det låter spännande och gott :)

2010-10-19 @ 07:41:29
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0