Veckans fredags mys!

Detta är verkligen något som ni måste testa!!
Mycket godare än vad ni tror! Lovar!! :)

Kinesisk köttfärsröra i pitabröd

 

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 4,5 +

 

 

Detta behövs:

·         1 gul lök

·         300 g vitkål

·         100 g champinjoner

·         300 g köttfärs

·         1 köttbuljongtärning

·         1 tsk soja

·         50 g solrosskott

·         6 pitabröd

·         1 dl crème fraiche

·         2 msk sweet chilisås

·         Salt och peppar

 

 

Gör så här:

Skala, halvera och skiva löken. Skär vitkålen i strimlor och skär champinjonerna i skivor. Fräs alla grönsaker i en stor stekpanna tills de blir lite mjuka. Lägg grönsakerna åt sidan. Stek köttfärsen några minuter och smula över köttbuljongen. Krydda med lite salt och peppar. Tillsätt grönsakerna och häl över sojan och avsluta med att röra ner solrosskotten. Värm pitabröden enligt anvisningarna på förpackningen. Blanda ihop crème fraichen och sweet chilisåsen till en sås. Fyll pitabröden med köttfärsröran och servera med såsen.

 

Annars så har dagen varit ganska fullbokad, eller skulle iaf ha varit det! :(
Började dagen hos frissan där jag putsade till min frisyr, nästa gång ska vi både färga och klippa till en riktigt "rockig" frisyr, som frissan sa! Spännande! :)
Sen bar det av mot gymmet och lyfte lite skrot innan jag skulle skynda mig hem å käka innan jag och Ina skulle åka över bron för att vaxa, det mesta! :S
Men i sista stund fick jag veta ett det blir inställt! :( Synd men så blir de ibland!
Så nu får jag vänta med mina håriga ben, å lite annat, tills nästa vecka! Men de får gå! ;)
Så de blev att åka och handla lite istället, köpte nya träningsbyxor och hämtade ut mitt H&M paket, så nu har jag haft modevisning hela eftermiddagen! :) De va faktiskt en hel del snygga plagg som satt som en "smäck"! ;)
Nu väntar film me BB, och lite Cola Zero, måste ju festa till det lite när de e helg! ;)
Vad väntar er denna fredag??

Kommentarer
Postat av: miss P E

Jo, det var riktigt kul! Huvudeverk idag inte lika jul ;(

2010-10-23 @ 10:30:53
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: miss P E

Så söt du är! Vi kan väl höra spå måndag ;)

2010-10-23 @ 10:40:19
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: ladymuffin :)

sV; hahha XD aw.. kanske inte :)

ha en fin lördag!

2010-10-23 @ 10:41:53
URL: http://ladymuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0