Dagens recept!

Jag och bb åt detta för bara några timmar sedan. Och vi gillade det verkligen! Men jag "varnar" de som gillar mycket smak på sin mat, att detta inte smakar jättemycket. Vi tyckte att det var en mild och god smak för just denna rätten, även om vi oftast vill ha mat som smakar lite mer. Fick iaf 3 + från oss! ;) Men som sagt, krydda på om ni vill ha mer smak!
Annars hoppas jag att detta smakar!!! :)

Pastagratäng med kyckling

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 3 +

 

Detta behövs:

·         1 gul lök

·         500 g kycklinglårfilé

·         2 msk smör

·         Salt och peppar

·         2 pressade vitlöksklyftor

·         5 dl mjölk

·         2 msk majsstärkelse

·         250 g körsbärstomater

·         400-500 g fullkorns makaroner, valfri modell

·         2 dl riven ost

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Skala och skär löken i mindre bitar. Strimla kycklingen. Bryn kycklingen i smöret, sänk värmen och tillsätt löken, stek lök och kyckling i 4-5 min. Krydda med salt, peppar och vitlök. Koka upp mjölken. Blanda majsstärkelsen med lika mycket kallt vatten och vispa ner i mjölken. Koka upp och smaka av med salt och peppar. Dela tomaterna. Koka pastan. Häll av pastan och lägg den i en smord ugnsform. Blanda pastan med kyckling, lök, sås och tomater. Strö över osten och sätt mitt i ugnen i 10-15 min. Servera med sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0