Ett recept till....

....hoppas det smakar! Jag och bb älskade den iaf! ;)

Lax-och pastasallad

Tillagningstid: ca 15 min

Antal kalorier: 482 kcal/portion

Antal port: 4

Detta behövs:

·         280 g pasta tex snäckor

·         1 msk finrivet skal från en apelsin

·         3 msk sweet chilisås

·         200 g matlagningsyoghurt

·         20 st gröna oliver

·         200 g kronhjärtskockshjärtan i halvor

·         2 msk kapris

·         1 dl inlagd paprika

·         200 g kallrökt/gravad lax

·         150 g blandad sallad

·         0,5 tsk oregano

·         Salt och peppar

Gör så här:

Koka pastan. Skölj av den lite och lägg den i en bunke. Blanda apelsinskal, sweet chilisås, matlagningsyoghurt, salt, peppar och oregano i en liten bunke. Slå dressningen över den något avsvalnade pastan. Rör ner oliver, kronhjärtskockshjärta, kapris och inlagd paprika. Lägg upp pasta röran på en bädd av salladsblad. Forma laxen till små rosor och stick in dem i röran.


Kommentarer
Postat av: ELIN ANDERSSON

svar: Åh tackar! :D Yes jag har en Canon EOS 5OOD. Sjukt bra, kostade cirkus 7OOO kr tror jag när jag fick kameran och den filmar även i HD!



Maten ser grymt god ut! :D

2010-09-16 @ 08:53:06
URL: http://fotografielin.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, testa, det är verkligen super! :)



Krämiga pastarätter är heller aldrig fel.

2010-09-16 @ 10:21:07
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: alexander

ja vi har det jätteroligt här! det är en riktig upplevelse, fast man saknar alla där hemma bara :/



kul att se att du har fått ordning på din blogg också! riktigt fin :D

2010-09-16 @ 12:03:35
URL: http://mondoblog.se/alexander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0