Lax med pestotäcke

I förrgårdags kväll till middag blev denna nya favvo! :)

Så mumsig och somrig!

Som sagt, kommer blir en ny favvo hemma hos oss iaf! ;)


Lax med pestotäcke

 

Tillagningstid: ca 30 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 5 +

 

 

Detta behövs:

  • 800 g färsk laxfilé
  • 25 g färsk basilika, ca 1 kruka
  • 80 g pinjenötter
  • 2 vitlöksklyfta
  • 150 g färsk parmesanost
  • 1 liten burk crème fraiche
  • Salt
  • Peppar

 

·         Potatis (tillbehör)

 

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader. Lägg laxfilén i en smord ugnsfast form med skinnsidan nedåt. Salta och peppra fisken. Låt gärna laxen stå en stund så blir den saftigare. Rosta pinjenötterna i en het panna. Mixa basilika i en matberedare tillsammans med pinjenötterna, vitlök och parmesan. Tillsätt crème fraichen och blanda till en smet. Bred pestoröran över laxen och ställ i ugnen ca 20 min. Kontrollera att laxen är färdig i mitten. Servera med pressad potatis och sallad.

 


Kommentarer
Postat av: tess

det låter mumsigt =)

2011-05-13 @ 22:21:13
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Carro

Det verkade gott!!

2011-05-14 @ 13:57:51
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Hehe, Solen sken här med.

Jag tror inte solen sken hemma hos er mitt i natten, då när åskan kom :P hehe

2011-05-15 @ 20:23:29
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0