Dagens gröna!

Nyss mumsat i mig denna goda rätt, så nu sitter jag mätt i soffan å väntar på att kaffet ska rinna ner i bryggaren. Ny smak inhandlad i dag på Gerdas, Irish Cream, hoppas den smakar lika gott som den luktar! :)

Detta recept ska ni verkligen testa om ni vill ha en variant på traditionell lasagne! MUMS!! :)


Kesolasagne med spenat

 

Tillagningstid: ca 40 min                                                               Antal portioner: 6

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 4 +

 

 

Detta behövs:

·         1 gul lök

·         2 vitlöksklyftor

·         1 msk olja

·         2 burkar krossade tomater, á 400 g

·         600 g fryat, tinad bladspenat

·         2 tsk salt

·         2 krm svartpeppar

·         1 msk chilipulver

·         500 g keso

·         12 st lasagneplattor

·         2 dl riven ost

 

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader. Skala och hacka löken och vitlöken. Fräs i en stor kastrull tills löken blivit mjuk. Häll i de krossade tomaterna och låt koka 4-5 min. Blanda i spenaten och låt koka ytterligare 2-3 min. Krydda med salt, peppar och chilipulver. Ta kastrullen från plattan och rör ner keso. Varva tomatröran med lasagneplattorna i en smord ugnssäker form börja och avsluta med ett tunt lager röra. Toppa med osten och tillaga i ugnen ca 30 min. Servera med sallad.


Kommentarer
Postat av: miss P E

Du har alltid så god mat här ;)



Vi hade kul!! Hörde om Åbergs, hade varit kul att gå dit men ingen ide när man jobba till åtta. Hopaas ni få kul ;)



KRAM

2010-10-14 @ 19:30:42
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: JoHanna

Den där ska jag sno! ;)

2010-10-17 @ 20:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0