Lets go!

Nu har jag legat i feberfrossa onsdag och torsdag förra veckan.
Fredag mådde jag bara kasst.
Lördag eftermiddag och söndag började jag känna mig normal igen.
Konstig jäkla sjuka jag har fått tag i! :(

Men nu e den dagen som jag har längtat och planerat för sedan innan jul!
Nu ska jag och BB börja löpträna!!! :)

Jag vet, kanske låter fånigt för er där ute, men jag har verkligen urusel kondis, och har alltid haft det! :(
Och för några år sedan försökte jag faktiskt med BBs hjälp, som själv är löpare i blodet men gör det inte så ofta som han borde, att träna upp mig och klara av att springa VårRuset!
Men det gick så där! :(
Men nu e de andra bullar!

Nu har jag planerat in två lopp i år, 5 km i maj här i Kalmar och 7 km i juli på Öland! :)
Skor och kläder har inhandlats, vi har gjort upp en plan och en mål tid samt väntat in att snön skulle töa bort!
Och nu är vi här! :) Ikväll gäller det! :)

Jag har även laddat ner denna app till iPhonen, som jag fick ett tips av en vän var jättebra för att hålla koll på sin utveckling, RunKeppers! :)




Så nu ska jag hålla er uppdaterade här på bloggen, och denna gång ska det verkligen funka!
Jag ska bli löpare!! :)

Men självklart e de inte bara löpning jag kommer att syssla med i vår/sommar, måste ju få lite variation och mångsidig träning!



Så mitt tränings schema denna veckan kommer se ut så här:
Måndag: Löping
Tisdag: 2 st Danspass, Mix och Sumba
Onsdag: BodyPump
Torsdag: GymCirkel och Styrka Lår/Mage
Fredag: Löpning
Lördag & Söndag: Vilodagar = Vi är bortresta på BBs firmafest!


Vad tror ni om detta? :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Det låter väl verkligen inte fånigt!!! Fyfan vad gött att börja löpträna! Hejjahejja! Jätteroligt att ha ett lopp att se fram emot och träna inför. Jag är ingen löpare i blodet jag heller, har jättesvårt för det. Men så för några år sen bestämde jag mig ändå att försöka! Och så kul det var när man lärde sig och orkade lite mer än några hundra meter innan man höll på att dö :P jag har dock ingen kondis kvar, men längtar efter att börja löpträna igen!! Dock är jag fortfarande lite förkyld. Har varit det i typ 2månader, så får vänta lite! Men sen så! :D ska nog med satsa på vårruset i vår!!



Ett tips: drottning margareta loppet i kalmar är väldigt bra med! 5km! sprang jag ett år, jätteroligt! =)

2011-02-28 @ 15:42:16
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Helene

Lycka till med din löpning !!

Ha en fin tisdag.

Kram Helene.

2011-03-01 @ 09:16:43
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: sarastille -

Hej :) allt bra med dig idag? :) anmäl dig gärna till Dagens Blogg hos mig! kramis

2011-03-01 @ 14:56:44
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Det var jätte mysigt också :)

2011-03-02 @ 17:13:15
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: ARTEP

Duktig du är! Sedan ryggen ballade ur har jag inte haft varken lust ork eller motivation till träning fast att den blivit bra igen :) Phu, det är verkligen kämpigt att komma igång igen :(

2011-03-02 @ 21:45:00
URL: http://arteps.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Ja, visst är de! :)

Okej, det är ju rätt tidigt.

Hoppas allt är bra idag?

2011-03-03 @ 06:25:16
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0