Fiskgryta med sting

Det här e ett recept som jag hittade i ICAs billiga veckan menyer! :)

Och det är verkligen vad det lovar!

Snabbt, enkelt och billigt!

Precis vad jag vill ha mitt i veckan när jag har skola och träning att tänka på, plus att CSN pengarna gör ju inte direkt att man kan leva i lyx! ;)

Testa gärna! Jag tror att ni kommer att bli positivt överraskade! :)


Fiskgryta med sting

 

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 4,5 +

 

 

Detta behövs:

·         800 g torsk eller någon annan vitfisk

·         4 port råris

·         1 stor burk majs, ca 300 g

·         1 knippe salladslök

·         1 burk crème fraiche med paprika och chili smak

·         1 dl vatten

·         1 tsk socker

·         Salt och pepper

·         1 msk olja

 

 

Gör så här:

Tina fisken. Koka riset enligt anvisningarna på förpackningen. Låt majsen rinna av. Skölj och strimla salladslöken. Värm crème fraichen med vattnet i en kastrull. Rör ner majsen och löken och låt puttra några minuter. Smaksätt med salt. Krydda fisken med salt, peppar och lite socker. Stek den i olja i en stor stekpanna ca 5 min på varje sida. Häll såsen över fisken och låt småkoka någon minut. Servera med riset och en sallad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0