Gott och enkelt!

De här är gårdagens middag! Jag vet att det inte ser så himla mumsigt ut, men de e faktiskt jättegott!
Jag lovar att det är värt att testa! :)

Gratinerad fisk

 

Tillagningstid: ca 30 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg:?

 

 

Detta behövs:

·         1 pkt fisk (290 g) t ex torskfilé

·         2 krm salt

·         150 g champinjoner

·         1 burk crème bonjour cuisine t ex schalottenlök

·         ½ msk vetemjöl

·         ½ dl riven ost

·         Krydda lite efter smak

 

 

Gör så här:

Tina fisken enligt förpackningens anvisning. Torka av den tinade fiskfilén med hushållspapper. Lägg den i en lätt smord ugnssäker form. Salta på fisken. Ansa och skiva champinjonerna. Koka upp crème bonjour cuisine, champinjonerna och vetemjölet under omrörning i en kastrull. Låt puttra ett par minuter. Fördela såsen över fisken. Strö över osten. Gratinera rätten mitt i ugnen på 225 C i 15-20 min. Servera med råris eller kokt potatis och en sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0