Kycklingenchiladas

Underbar och snabb helg mat som hela familjen kommer att älska!


Jag lovar er att ni inte kommer att ångra att ni testar denna! :)


Kanske till och med kommer bli en helg favvo, som det blivit här hemma! :)



Kycklingenchiladas

 

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 5 +

 

 

Detta behövs:

·         3 st kycklingfileer

·         2 st gul lök

·         1 tsk salt

·         1 tsk sambal oelek

·         2 dl crème fraiche

·         4-6 tortillabröd, beroende på storlek

·         2 dl riven ost

 

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader. Strimla kycklingen tunt och hacka löken. Bryn kycklingen i lite olja i en stekpanna. Rör ner löken och låt den fräsa med. Krydda med salt och sambal oelek. Rör ner crème fraichen och låt puttra en stund. Fördela röran i tortillabröden, rulla ihop och lägg dem i en ugnssäker form. Strö över osten och gratinera i ugnen 10-15 min. Servera med en sallad.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vet redan att jag skulle älska det där=)

2011-02-20 @ 11:07:39
URL: http://alittlebitmoreee.blogg.se/
Postat av: Carro

Det där lät jättegott! och enkelt dessutom!

2011-02-20 @ 15:51:21
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0