Fisksoppa sweet chili

Det kanske inte låter så fruktansvärt gott eller exotiskt på något sätt!

Men ni måste bara testa den här!


Jag gjorde denna till BB på Alla Hjärtans Dag, tillsammans med nybakat bröd!

Och det blev en riktig hit! :D

Så denna har absolut blivit en ny favvo här hemma! :)



Fisksoppa sweet chili

 

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: 417 kcal/portion                                                     Betyg: 5+

 

 

Detta behövs:

·         200 g finhackad purjolök

·         2 pressade vitlöksklyftor

·         300 g morötter i skivor

·         100 g fänkål i tärningar

·         2 msk olja

·         1 l vatten

·         2,5 st hönsbuljongtärningar

·         4 msk sweet chilisås

·         1 msk riven färsk ingefära

·         100 g äggnudlar

·         400 g torsk i bitar

 

·         Bröd (tillbehör)

 

 

Gör så här:

Fräs purjolök, vitlök, morötter och fänkål i oljan i en stor kastrull. Tillsätt vatten, hönsbuljong, sweet chilisås och ingefära. Låt soppan koka i 10 min så att morötterna blir lite mjuka. Rör ner äggnudlar och låt dem koka med i 5 min. Avsluta med att röra ner fisken som ska sjuda i 3 min. Servera med bröd.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

så himla gott de verkar!

2011-02-17 @ 11:34:30
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0