Kort men gott! ;)

Ja detta blir ett kort inlägg!
Just nu ligger jag hemma i feber, sovit från och till hela dagen! :(
Sitter nu hemma å zappar lite på TVn, BB e iväg på julbord med jobbet, men nu ska jag snart bädda ner mig igen, e HELT SLUT! :(
Men först ville ja bara dela med mig av det här mycket smaskiga receptet som var vår middag igår! :)
Kanske låter lite konstigt men jag lovar att ni kommer att älska det, om ni gillar thai eller kina mat e detta verkligen något för er! :)


Teriyakilax

 

Tillagningstid: ca 15 min (plus 15 min marinad)                           Antal portioner: 4

Antal kalorier: 435 kcal/portion                                                     Betyg: 5 +

 

 

Detta behövs:

·         4 lax filéer

·         1,5 dl teriyakimarinad

·         400 g frysta wokgrönsaker

·         1 dl soja

·         1 tsk wasabi

·         1 tsk sesamfrön

 

·         4 port råris (tillbehör)

 

 

Gör så här:

Lägg lax filéerna i teriyakimarinaden i en plastpåse i ca 15 min. Koka riset enligt anvisningarna på förpackningen. Tag upp laxen och stek ca 2-3 min på varje sida. Woka undertiden grönsakerna på hög värme i lite olja. Blanda ut sojan med wasabi och smaka av att den blir lagom stark. Strö sesamfrön över den stekta laxen. Servera med råris, wokgrönsaker och wasabisoja.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

isch då :(

Sänder över massa Krya-på-dig-kramar.

2010-12-08 @ 21:09:28
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vad trist att höra att du är dålig!

Krya på dig bums!



Har allt hemma till den spännande laxrätten,

så det blir morgondagens middag ;-)

(tipsade en vännina (utan blogg)om dina mattips när hon igår beklagade sig över dålig matfantasi, man kan lita på att ALLTID hitta något enkelt, billigt och gott på din sida)



Krya-på-dig-kramar!

2010-12-08 @ 22:13:10
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

P.S

Vad tror du om Jamie Oliver:s gravade lax

med bl a rödbetor och ingefära?

Såg fräscht och gott ut tycker jag!

2010-12-08 @ 22:15:50
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ÅSA



Hejsan :) jo det går ganska så bra på jobbet, även om jag inte är så social och tycker det e bra jobbigt på det sättet men :)

åh gott det ser ut! älskar teriyakimarinad!



Allt bra ?

2010-12-09 @ 10:39:09
URL: http://enjaveltill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0