Annorlunda! Testa?

Det kanske låter lite annorlunda men det e faktiskt riktig gott!

Jag lovar att det är värt att testa iaf! :)

Hör gärna av er om vad ni tycker! Om det här eller något av de andra recepten, om ni provat! :)


Tonfisk- och quinoagratäng

 

Tillagningstid: ca 40 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 4 +

 

 

Detta behövs:

·         2 dl quinoa

·         1 squash

·         1 rödlök

·         1 grönt äpple

·         2 tsk curry

·         Salt

·         2 burkar tonfisk

·         100 g riven ost

·         ¾ dl chilisås

·         8 droppar tabasco

·         2,5 dl créme fraiche

 

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader. Koka quinoa enligt förpackningen och bred ut i en smord ugnsform. Skär squash och lök i tunna skivor. Skär äpplet i små tärningar. Stek grönsakerna i olja i en stekpanna. Strö över currys och lite salt. Låt fräsa i några minuter. Lägg grönsakerna på quinoan och fördela tonfisken ovanpå. Blanda crème fraiche, osten, chilisås och tabasco. Bred blandningen över tonfisken. Gratinera mitt i ugnen ca 20 min.


Kommentarer
Postat av: cecce

Vilkett spännande recept! Roligt me dnågot "nytt".

Det kanske får bli en middag i veckan!

Hoppas du får en bra start på denna vecka och måndag!

Kram

2010-10-25 @ 06:26:57
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0