Åt detta alldeles nyss....

....och det var faktiskt MYCKET gott!!
Fick till och med 4 + av 5 möjliga ifrån bb, och det är inte lätt att få ska jag säga!! Inte för att han inte gillar min mat utan bara för att han inte ger ut höga betyg "i onödan" som han själv säger! :/ Ja ja, bor man men en 31 åring som ibland beter sig som en 3 åring så gör man! ;) Nej då...nu ska jag inte sitta å gnälla...jag har det mycket bra med min söta bb! :)
Här är iaf receptet, hoppas det smakar!! :)

Mexicanska köttfärs enchiladas

Tillagningstid: ca 15 min

Antal kalorier: 592 kcal/portion

Antal port: 4

Detta behövs:

·         12 st mjuka tortilla bröd

·         250 g nötfärs

·         1 burk krossade tomater

·         1 tsk salt

·         2 krm svartpeppar

·         1 vitlöks klyfta

·         3 tsk sambal oelek

·         2 msk koriander

·         2 dl färdig kokta bönor, tex svarta bönor

·         70 g riven ost

·         1 dl gäddfil

 

Gör så här:

Fräs köttfärsen och tillsätt tomaterna, salt, peppar, vitlök samt sambal oelek. Låt koka ca 5 min. Tillsätt bönor och koriander och låt allt bli varmt. Lägg ett par skedar av röran på varje tortilla, strö på lite ost och ringla över lite gräddfil. Rulla ihop och servera med en sallad.

Själv så beger jag mig strax iväg tilll gymmet igen! ;) Bye bye....

Kommentarer
Postat av: miss P E

Ser mycket gott ut Jessi, sitter här hungrig och kolla på din mat, fy fan...pina, vill ha maten!



Jag är ju ledig måndagar men nu på måndag är jag uppbokad. Torsgdag jobbardag, slutar inte förens 17 eller 20 :(



Vi få ha lite koll på varandra så kan vi boka in en dag för te och nörd när vi känner för det :)

2010-09-16 @ 22:18:19
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: miss P E

Tack söt du! Måste erkänn att ljuset lös alldeles perfekt där inne:p... Det är bra att bra att ha mål! Kram kram

2010-09-18 @ 14:22:47
URL: http://dinpetraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0