Bättre sent än aldrig!

Snabb club sandwich

 

Tillagningstid: ca 30 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 4 +

 

 

Detta behövs:

·         500 g kycklingfile

·         2 msk smör

·         Salt och peppar

·         2 tomater

·         2 avokado

·         ½ gurka

·         ½ rödlök

·         1 litet salladshuvud

·         8 skivor rostbröd

·         2 dl bacon mjukost

 

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader. Bryn kycklingen i smöret och krydda med salt och peppar. Lägg den i en ugnssäker form och sätt mitt i ugnen i 20-25 min. skiva tomater, gurka, sallad, lök och avokado. Ta ut kycklingen ur ugnen och skiva den. Rosta brödet och bred bacon osten på 4 av skivorna. Fördela kyckling och alla grönsaker på brödskivorna och lägg den andra skivan över, som ett lock.


Kommentarer
Postat av: miss P E

Jag blir alltid så hungrig när jag går in på din blogg. Alltid något gott här ju!



Bra, nästa vinkväll behöver jag inte sitta i min ensamhet, då ringer jag dig :)

2010-09-27 @ 18:31:37
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: miss P E

Jag blir alltid så hungrig när jag går in på din blogg. Alltid något gott här ju!



Bra, nästa vinkväll behöver jag inte sitta i min ensamhet, då ringer jag dig :)

2010-09-27 @ 18:31:42
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: Neha

Mumsigt:D

2010-09-27 @ 22:09:37
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0