Hjälp? :)

Jag vet inte om ni kommer ihåg med i torsdags så skrev jag att jag å bb åt en middag som vi hade lite problem med, den var smaklös! :(
Jag skulle jättegärna vilja ha hjälp av er med vad jag kan smaksätta denna måltid med för att den ska smaka lite mer. Så jag "uppmanar" ;) er alla att pröva detta recept och gärna ge mig lite tips på olika smaksättningar.
Hoppas ni ställer upp! ;)

Köttfärs och pestopanna

Tillagningstid: ca 15 min

Antal port: 4

Detta behövs:

·         100 g finhackad gul lök

·         400 g nötfärs

·         200 g tärnad zucchini

·         200 g tärnad tomat

·         4 msk pesto

·         6 dl makaroner

·         Salt och peppar

Gör så här:

Koka makaronerna. Fräs löken i lite smör i en stekpanna. Tillsätt färsen och dela den tills den blir finkornig. Rör ner zucchini och tomater som får fräsa med i någon minut. Avsluta med att röra ner pesto och servera.

Ser vackert ut, eller hur!? :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej!



Vilken mysig blogg! Ska verkligen prova receptet med lax och nötter!



I det här receptet skulle jag antagligen ha i lite soya och sambal oelek eller något så enkelt som en buljongtärning.



Ha det så bra! Ser fram emot fler recept =)

2010-09-15 @ 21:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0