Mums...tackar! :)

Det här var gårdagens middag! :)
Jag har lånat det här receptet av en annan blogg så jag tackar så mycket för tipset Malin, det var jättegott! :)
Prova gärna ni med! :)

Laxpasta med citron och basilika

 

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: 4

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 3,5 +

 

 

Detta behövs:

·         375 g pasta

·         4 lax filéer

·         Citronpeppar

·         5 dl matgrädde

·         4 msk citronsaft

·         8 msk chilisås

·         4 tsk soja

·         2 stora burkar champinjoner

·         8 msk crème fraiche

·         4 msk hackad basilika

·         Salt och peppar

 

 

Gör så här:

Koka pastan. Skär laxen i kuber. Krydda med citronpeppar. Hetta upp stekpannan med lite olja och stek laxen tills den fått lite färg. Häll på grädde, citronsaft, chilisås och soja. Koka upp och sänk sedan värmen. Låt champinjonerna rinna av och rör sedan ner dem i stekpannan. Låt puttra ca 5 min. Mot slutet så blanda ner crème fraiche och basilika, smaka av med salt och peppar. Servera gärna med en sallad.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad kul att du gillade det! :)

2010-10-06 @ 21:46:45
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0