Nyttigt fika tips!

Detta är ett tips till alla er där ute som älskar något sött och gott till kaffet men vill vara lite nyttig och tänka på de extra kalorierna som man helst vill undvika! :)

Själv så är jag ju en riktigt "chocoman"! ;) Älskar choklad i alla dess former! :)

Så jag var sssååå nära att köpa hem något gott från affären, men ångrade mig i sista sekund! Duktiga jag! ;) Men när jag väl kom hem så var jag så sugen så jag visste inte var jag skulle ta vägen! :(

Till sist beslutade jag mig för att krossa några cashewnötter grovt. Lägg dom på ett bakplåtspapper och smälta lite 70% choklad som ringlas över, försök täcka alla nötterna! Och till min egen lilla chokladbit så la jag även till några russin, vilket jag älskar men BB inte gillar! ;) Lägg dessa i kylskåpet en stund tills de stelnat och mumsa sedan, ångestfritt! ;)

Detta kan varmt rekommenderas! Till och med BB älskade det, lagom liten mumsbit! :)

Det går snabbt, billigt och relativt nyttig istället för en chokladboll eller liknande! :)

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Lät verkligen supergott!

2011-01-06 @ 19:03:45
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: nicklas

ja visst e den! :) den är underbar

2011-01-06 @ 19:36:30
URL: http://fejkadblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0