Chokladmuffins med daim

Ursäkta att jag är lite sen med detta receptet, haft lite att stå i! ;)

Men det var det här mumsiga som det bjöds på, några av er var ganska när i era gissningar iaf! :)

Värt att testa och väldigt smidigt att ha hemma i frysen vid oväntat besök! ;)

 


Chokladmuffins med daim

 

Tillagningstid: ca 20 min                                                               Antal portioner: ca 15 st

Antal kalorier: ? kcal/portion                                                         Betyg: 5 +

 

 

Detta behövs:

·         100 g margarin eller smör

·         2,5 dl socker

·         2 st ägg

·         1,5 tsk vaniljsocker

·         1 krm salt

·         4 msk kakao

·         2 dl vetemjöl

·         ½ tsk bakpulver

·         Ca 70 g daim

 

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Ställ muffins pappersformar på en plåt. Smält matfettet och låt det svalna lite. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt alla ingredienser, ej daim, och tillsätt det smälta smöret sist. Häll smeten till max 2/3 i de veckade pappersformar. Hacka daim grovt och tryck ner lite i varje pappersform. Grädda mitt i ugnen ca 10 min.

 


Kommentarer
Postat av: carro

ååå med daim också, gootttit!

2011-05-11 @ 19:55:31
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: william

ooh gud vaD GOTT:D

måste så göra såna sen:D



SV; visst är dom:D plus så är dom snälla:D

2011-05-11 @ 20:02:23
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0