Matiga LCHF muffins med ägg och bacon

Dessa muffins e underbara att äta både varma eller kalla.

Det är både en bra frukost, om jag kanske inte har tid eller lust att fixa något på morgonen, eller så är det ett lätt och smidigt mellanmål som även går att ta med sig.

 

Själv tog jag med två sådana muffins när vi blev bjuda på grill kväll av BBs syster med familj förra veckan. De serverade grillad lax (som jag åt) och potatis med sås. Alltså tog jag muffinsarna till laxen och såsen, blev ordentligt mätt och belåten.

 

Ett tips som jag hoppas ni gillar! ;)



Matiga LCHF muffins med ägg och bacon


Tid: 35 minuter
Antal: ca 8-10 muffins

 

Ingredienser
8 ägg
1 dl vispgrädde
1 paket bacon
(ev. lite hackad purjolök)
1 dl naturell keso
1 dl riven ost
Salt & peppar

 

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Skär baconet i små bitar och stek. Blanda ihop alla ingredienser och häll smeten i muffins formar, gärna i en muffinsplåt så står de lite stabilare. Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter.




Kommentarer
Postat av: Carro

De där har jag gjort några ggr, fast utan keso. Riktigt goda! Smakar typ paj!

2011-08-09 @ 20:15:23
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: camilla

åå jag har aldrig testat matmuffinsar men har vart sugen på o testa länge :) äter du dom som de e eller har du typ pålägg o smör på?



vad läste du på universitetet?:)



okey:D men känns allt bra nu då? blir du aldrig sugen på kolhydrater eller hur man nu ska säga för det är väl de man utesluter mestadels? får du aldrig sockersug o liknande?

2011-08-09 @ 20:45:54
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0